”Det ville aldrig fungere i den virkelige verden.”
Det hører man igen og igen, når man fortæller folk, at man har fået en skidegod idé.
Det lyder, som om den virkelige verden er et forfærdeligt deprimerende sted at leve i.
At det er et sted, hvor nye idéer, ukendte metoder og nye begreber aldrig har en chance. Det eneste, der har en chance der, er det, folk ved og gør i forvejen, selv om det ofte er ineffektivt og mangelfuldt.
Prøv at kradse lidt i overfladen, så finder du ud af, at folk der lever i den ”virkelige verden” er fulde af pessimisme og fortvivlelse. De forventer, at dugfriske begreber slår fejl. De går ud fra at samfundet ikke er parat, eller i stand til forandring.
Det værste er dog, at de ønsker at trække andre med sig ned i det sorte hul. Hvis du er fuld af håb og ambitioner, vil de forsøge at overbevise dig om at dine idéer er umulige at realisere. De siger du spilder tiden.
Lad være med at tro dem!
Måske er det sådan de oplever verden, men det er ikke ensbetydende med, at du behøver at være en del af den.
Jeg ved det, fordi Salgsmani på ingen måde kan leve op til de krav, der skal være opfyldt, for at bestå testen i den virkelige verden.
I den virkelige verden kan man ikke tiltrække tusinder af kunder uden at have en masse sælgere eller indrykke annoncer.
I den virkelige verden kan man ikke afsløre sin formel for succes over for alle. Det er dog vores plan at forsøge vidt muligt, at gøre dette.
Vi tror stadig fuldt og fast på succes.
Den virkelige verden er ikke et sted. Den er en undskyldning for at retfærdiggøre, at man undlader at gøre et forsøg.
Den har ikke noget med dig at gøre!